Franciaországban készültek az U18-as lányok

2014.10.27. 17:14 |

Hétfő délelőtt érkezett haza Vaujanyból a női U18-as válogatottunk, ahol három felkészülési mérkőzést játszott a januári világbajnokságon is házigazda francia U18-as csapat ellen.

A kétnapos összetartást követően még október 22-én koraeste indult útnak a női U18-as válogatottunk, hiszen 20 órás buszút várt a lányokra és a stábra Budapesttől Vaujanyig. Másnap kora délután az érkezést ebéd és csendes pihenő követte, majd este egy átmozgató edzésre került sor.

Pénteken este 7-kor volt az első mérkőzés, amelyen a kapuban Maruyama Yumi kapott lehetőséget. Az erőfelmérő a hazai csapat 4-0-s győzelmével zárult.

Másnap az utazó keretünk másik kapusa, Horváth Vanessa állhatott a gólvonalra, ő végül öt gólt kapott, amelyre ezúttal sem tudtak válaszolni csatáraink.

Vasárnap, a harmadik felvonáson már határozottabban állt ki a magyar együttes, Grkovic Jelena révén a gólszerzés is sikerült, így a találkozó felénél 2-1-es állásnál cserélhettek kapusaink, hogy azonos időt töltsenek a pályán az edzőmeccsek során. Ezt követően viszont a támadójátékunk a védekezés rovására ment, hiszen harminc perc alatt hétszer is betalált a francia korosztályos válogatott, így 9-1-es végeredménnyel korcsolyázhattak az öltözőbe a felek.

Az elmúlt hét tapasztalatairól és az újjá alakuló női ifjúsági válogatottunkról Odnoga Lottit, a pénteki mérkőzésen csapatkapitányként szereplő hátvédünket kérdeztük: „Nagyon hosszú volt az út, ennyit még szerintem soha nem utaztam egyhuzamban, de szerencsére este indultunk és így rövidebbnek tűnt mivel lehetett aludni és gyorsabban telt az idő.

Az új edzők nagyon jók, kemény, pörgős edzések vannak és új taktikai elemeket gyakorlunk. A kanadai edzőnek, Chewy-nak (Dwayne Gylywoychuk) a meccseken és edzéseken is határozott elvárásai vannak, amit szeretné, ha mindig tudnánk teljesíteni. Beilleszkedett a csapatba, a kapusedzővel, Zuzana Tomcikovával együtt próbálnak minél több magyar szót megtanulni, de ami a pályán kell, azt már nagyjából tudják. Az új csapat még nem végleges, sok a fiatal, akik közül sokan még nem játszottak ilyen szinten, de ezért vannak a felkészülési meccsek és az összetartások, hogy minél jobban összeszokjon a keret. Még csak öt napot voltunk együtt, de a fejlődés az edzők szemében és a csapaton belül is érzékelhető volt, mindenki jobban megismerte a másikat, az újaknak volt idejük beszélgetni az idősebbekkel. Ebben sokat segítettek a csapatépítő játékok is, amit minden este a vacsora után csináltunk vagy akár a reggeli séták is a hegyen. Szerintem mindenkinek nagyon jól esett, felfrissültünk tőle.

Vaujany nagyon szép hely, a hotelból a kilátás a havas hegycsúcsokra nyílt, amire nagyon jó érzés volt reggelente kelni. Ebből a faluból indulnak a felvonók egy gyönyörű síparadicsomba. A jégpálya szerintem egy, maximum két éves lehet, minden a legnagyobb tisztaságban van, minden ott dolgozó francia nagyon segítőkész. Viszont ahogy a stáb is észrevette, csupán négy öltöző van a pályán belül, úgyhogy valószínűleg két konténeröltőzőt fognak oda telepíteni majd a világbajnokság idejére. A palánk elég magas, ezért a beugrálás nem valószínű, hogy alkalmazható lesz, illetve a kapu mögötti rész felett nincs védőháló, ezt remélem a vb-ig felszerelik.

A francia csapaton látszott, hogy régóta együtt készül, jól össze vannak szokva, van két húzó embere is a keretnek, de ők is megállíthatóak. Egyre jobban játszottunk, habár ez az eredményen nem nagyon látszódott, de az utolsó meccsen sokat támadtunk, viszont túlságosan könnyű gólokat adtunk nekik, ezeket próbáljuk majd kiküszöbölni és januárban még jobban összeszokott és összetartó csapattal vágunk vissza, és megmutatjuk nekik, hogy a magyar válogatottat nem lehet ilyen könnyen legyőzni!”