A tanulás akkor a leghatékonyabb, amikor örömet okoz, éppen ezért az edzéseken az a cél, hogy a gyerekek örömüket leljék benne, és eközben legyen minőségi és mennyiségi végrehajtás is.
A játékosok minden korosztályban, sokkal jobban élvezik az edzést, amikor az örömteli. Kis területeket használva, azokon játszva növelhetjük a játékos mozgásos részvételét az edzésen.
Az állandó mozgás rengeteg ismétlést is jelent, ami felgyorsítja a tanulási fázist. Előnye, hogy csoportbontásban sok játékossal is működik, a játékosok saját sebességükön tanulnak és többen érnek a koronghoz.
A játék három típusa:
- Örömteli, vidám játékok, váltóversenyek és versenyek
- Alkalmazott szabályú játékok (az annyit jelent, hogy olyan speciális szabályokat építünk be a játékba, melyek segítenek megtanítani különböző készségeket és taktikai elemeket. Ennek eredményeként fejlődik a csapatmunka és a játékosok gondolkodása)
- Mérkőzés szituációs játékok
Alapelemek a játékon keresztül történő tanításhoz
Fontos, hogy mindig a játék a lényeg, mert magából a játékból lehet tanulni. Legyen a képességeknek, taktikai elemeknek és azok céljainak világos oktatási sorrendje.
Az adott célnak megfelelő játékokat válasszuk (nehezebb vagy kön
nyebb), mindig használjunk támadójátékot segítő szabályokat.
Ezek a játékok teljes egészében használhatók a szárazedzéseken is, azért hogy még jobban elsajátítsák a jégen tanultak készségeket.